Joga dla kobiet wg Dinah Rodrigues

Dla kogo jest przeznaczona joga hormonalna?

Joga hormonalna jest dla kobiet w każdym wieku ponieważ pozwala utrzymać układ hormonalny w równowadze. Często nawet u młodych kobiet układ ten nie funkcjonuje prawidłowo czego następstwem mogą być bolesne miesiączki, czy PMS. 

Joga hormonalna różni się od tradycyjnej hatha-jogi tym, że jest bardziej dynamiczna i bardziej skupia się na pracy z oddechem i ciałem energetycznym. Pod wpływem odpowiednich ćwiczeń, energia życiowa w ciele zostaje pobudzona i dostarczona do organów, które są odpowiedzialne za produkcję żeńskich hormonów. Na skutek stymulacji gruczołów wydzielania wewnętrznego dochodzi do uzupełnienia deficytu hormonów a co za tym idzie usunięcia lub zmniejszenia nieprzyjemnych symptomów.

Ta odmiana jogi przynosi bardzo dobre efekty u kobiet, które mają problem ze swoją płodnością. Cierpią na niepłodność, nieregularne miesiączki, PMS, zespół policystycznych jajników, zaburzenia gospodarki hormonalnej związane z funkcjonowaniem tarczycy.

Ćwiczenia jogi hormonalnej wykorzystywane są również do łagodzenia objawów menopauzy u kobiet.

Wielu ludzi żywi błędne wyobrażenie na temat przekwitania. W procesie tym widzą jedynie początek starzenia się, duchowego upadku i utraty kobiecości. Jest to jednak błędne mniemanie, ponieważ menopauza jest jedynie kolejną przemianą jaką przechodzi kobiece ciało i tylko od nas zależy czy przez ten proces przejdziemy z łagodnością i dobrym samopoczuciem.

Okres przekwitania, to czas przemian, któremu towarzyszy znaczący spadek poziomu hormonów w następstwie którego pojawiają się nieprzyjemne objawy w ciele tj. fale gorąca czy bezsenność. Te nieznane dotąd stany wywołują w kobiecie niepewność i bezradność, traci ona pewność siebie, staje się pesymistyczna i stale rozdrażniona. Słowo "przekwitanie" przeraża wiele pań, ponieważ maluje wręcz ośmieszający obraz kobiety kapryśnej i nerwowo łapiącej oddech. Dlatego tak ważne jest, aby kobieta była świadoma tego, że przyczyną jej obecnego stanu jest brak równowagi hormonalnej w ciele.


INDYWIDUALNY KURS JOGI HORMONALNEJ
     

Czego nauczysz się na kursie?


Na kursie nauczysz się konkretnych ćwiczeń, prawidłowego oddychania i transportowania energii do poszczególnych organów, co jest kluczowym elementem jogi hormonalnej. Po takim kursie można już samodzielnie wykonywać ćwiczenia w domu lub kontynuować je na dalszych zajęciach.

Wyjątkowość kursu polega na tym, że został on wzbogacony o moją szeroką wiedzę i praktykę z zakresu kształtowania się kobiecej płodności na różnych jej etapach. 

Kobiety miesiączkujące dowiedzą się jak zintegrować swój cykl, tak, aby czerpać z niego siłę w codziennych działaniach. Pokazuję, że miesiączka może nieść ze sobą inspiracją, być czasem wytchnienia a nie tylko bolesną przeszkodą w codziennym, zabieganym życiu. 

Panie w okresie menopauzy otrzymają konkretne wskazówki jak radzić sobie z dolegliwościami występującymi na tym etapie życia. Dzięki temu odzyskają radość i lepsze samopoczucie.

Kurs jogi hormonalnej, to coś więcej niż tylko ćwiczenia, to inspiracja, energia i konkretne działanie w kierunku lepszego samopoczucia i kreatywnego wykorzystania kobiecej energii.

Dawno nie ćwiczyłam, czy dam sobie radę?

Ćwiczenia są tak dobrane, aby każda kobieta mogła bez większego wysiłku w nich uczestniczyć. W miarę zwiększania się sprawności uczestniczki dodawane są nowe elementy.


Po ukończeniu kursu, będziesz mogła sama ćwiczyć w zaciszu domowym.